Wycieczki
SUKCESY
NIEZAPOMNIANE WYCIECZKI
WYKWALIFIKOWANA KADRA

17 listopada 2015r. klasy 2LA, 2LC i 2LD pod opieką pani Anny Wąsik, pani Teresy Adamczyk i pani Elżbiety Iwan- Omilianowicz pojechały na wycieczkę do Radomia. Głównym punktem wyjazdu był spektakl Teatru Powszechnego w Radomiu - "Zbrodnia i kara", oparty na kultowej już powieści Fiodora Dostojewskiego. Przedstawienie okazało się naprawdę pasjonujące. Historia młodego byłego studenta prawa - Rodiona Raskolnikowa, który, nie mając z czego żyć, postanawia zabić starą lichwiarkę Alonę Iwanownę i zabrać jej pieniądze, przy okazji popełniając kolejne morderstwo, poruszyła uczniów.

Klasa II L E o profilu humanistycznym wzięła udział w zajęciach odbywających się w ramach XII Lubelskiego Festiwalu Nauki. 25. września poczuliśmy przedsmak studenckiego życia. Na KUL-u, biorąc udział w projekcie "Cień Wisławy Szymborskiej - czyli o wieloznaczności w spostrzeganiu wzrokowym", zgłębialiśmy tajniki ludzkiej percepcji. Uczestniczyliśmy również w wykładzie "Rosyjscy Nobliści w dziedzinie literatury".

W czwartek 1 października 2015 r. klasa IILB wraz z wychowawczynią p. Katarzyną Sałek oraz nauczycielami wychowania fizycznego- p. Marcinem Groblem i p. Waldemarem Golą wybrała się na rajd rowerowy. Na początku pogoda wcale nie zachęcała do wycieczek, ponieważ na termometrach było jedynie 2°C, na szczęście później zrobiło się cieplej. Uroki okolicznej przyrody mogliśmy już zatem  podziwiać w promieniach jesiennego słońca. W Celejowie czekało na nas ognisko i pyszne kiełbaski.

28. września wszystkie klasy II gimnazjum wraz z wychowawcami, zgodnie z tradycją naszej szkoły, odwiedziły lubelską uczelnię - UMCS. Mieliśmy okazję uczestniczyć tam w pokazach fizycznych przygotowanych przez pracowników naukowych dla młodzieży szkolnej. Tematyka tegorocznych pokazów obejmowała:

24 września o godz.8.00 nasza klasa z wychowawczynią panią Anną Nowak i panią wicedyrektor Teresą Frydrych udała się na wycieczkę integracyjną do Kurozwęk – niewielkiej miejscowości znajdującej się w województwie świętokrzyskim. Po 2,5 godzinnej podróży dotarliśmy na miejsce. Pierwszym punktem naszej wycieczki było zwiedzanie XIV wiecznego pałacu, pani przewodnik zapoznała nas jego z historią oraz zamieszkujących go rodów, obejrzeliśmy również lochy pałacowe pełne bajek i legend.

Dzień Chłopaka postanowiliśmy świętować w terenie, dlatego 1.10.2015 wyruszyliśmy całą klasą  na poligon paintballowy. Na Rudach, bo tam oddawaliśmy się działaniom wojennym, zastaliśmy przepiękną pogodę i przesympatycznych instruktorów. Uczestnicy zabawy zostali podzieleni na dwie drużyny. Działania taktyczne zespołów polegały na rozpoznaniu terenu i przejęciu terytorium wroga. Rywalizacja z rundy na rundę nabierała coraz większych emocji i dostarczyła nam niezapomnianych wrażeń.

"Po starą księgę sięgam ze wzruszeniem. Zda mi się, że to nakryty kamieniem ojców proch. Czas się poczernił i kruszy, lecz pełna w sobie nieśmiertelnej duszy. Ktoś do mnie mówi poprzez wieków ciszę - to przeszłość, głosem czcigodnym pradziada, z myśli i czynów swoich się spowiada."
Dnia 22 września, we wtorek klasa 3gB wraz ze swoją wychowawczynią  Dorotą Zarodą oraz p. Urszulą Karską - Wnuk wybrała się do Lublina na Lubelski Festiwal Nauki .