CIEKAWE ZAJĘCIA EDUKACYJNE, SPOTKANIA I IMPREZY
SUKCESY
NIEZAPOMNIANE WYCIECZKI
WYKWALIFIKOWANA KADRA

Tuż przed 100. rocznicą odzyskania przez Polskę niepodległości - 9 listopada klasy 8a, 8b, 3ge, część klas 3gg i 3gb z wychowawczyniami: p. Renatą Bany i p. Katarzyną Witkowską oraz matematyczkami: p. Elżbietą Kaczorowską, p. Beatą Bąkałą, p. Iwoną Mierzejewską, p. Agnieszką Peplińską i pedagogiem szkolnym p. Maciejem Abramkiem pojechały na wycieczkę do Warszawy, będącą istnym rajem dla pasjonatów matematyki. W pierwszej kolejności odwiedziliśmy Politechnikę Warszawską, gdzie zapoznaliśmy się z jej historią i funkcjonowaniem.

Zwiedzanie lotniska? Dlaczego nie!  26 października wybraliśmy się na wycieczkę na lotnisko w Świdniku. Pan Tomasz Futoma, pasjonat lotnictwa, przybliżył uczniom klas II charakterystykę działania portu lotniczego. Dzieci miały możliwość zaobserwowania, jak lądują i startują samoloty oraz zwiedzenia terminala, gdzie zobaczyli strefę witania przylatujących, miejsce, gdzie ważymy i nadajemy bagaż oraz drogę wiodącą do samolotu, a także strefę bezpieczeństwa.

Dnia 19.10.2018r.  uczniowie z klas 2  naszej szkoły udały się z wizytą do  Biblioteki Miejskiej w Puławach. Pani bibliotekarka opowiedziała dzieciom o zasadach funkcjonowania biblioteki, prowadzenia kart bibliotecznych i oznaczania książek, zasadach ich wypożyczania. Mogli też obejrzeć bogate i urozmaicone księgozbiory. Zajęcia miały na celu rozbudzenie pasji czytelniczej i chyba się to udało, bo dzieci pytały nawet o godziny otwarcia biblioteki.

W czwartek 27 września wybraliśmy się do Puszczy Kozienickiej, aby się trochę pobawić i poznać. Z racji spóźniającego się autokaru zajęcia zaczęliśmy już na boisku szkolnym, gdzie lekko niezgrabnie zatańczyliśmy "belgijkę", którą mamy zamiar przez czekające nas trzy lata liceum opanować perfekcyjnie.
Na miejscu przywitały nas miła atmosfera, muzyka oraz pani Lidia - leśnik, która była naszym przewodnikiem po Puszczy Kozienickiej.

26 września klasa 7 b wraz z wychowawcą panem Leszkiem Rukaszem i paniami  -Agnieszką Szczerbetką i Kamillą Brodzik pojechała na wycieczkę integracyjną do Puszczy Kozienickiej. Wycieczka rozpoczęła się krótkim spacerem po puszczy, w trakcie którego można było się dowiedzieć kilku ciekawostek o rosnącej tam roślinności. Miło spędziliśmy też czas wygrzewając się przy ognisku, jedząc różne przekąski.

20 września 2018 roku nasza klasa 1 LE, wraz z wychowawcą panem Adamem Skowyrą i panią pedagog Kamilą Brodzik, wyruszyła do Kazimierza, aby się lepiej poznać. Postanowiliśmy w pełni wykorzystać piękną pogodę, dlatego też dojechaliśmy komunikacją miejską do Bochotnicy, a dalej wędrowaliśmy leśnymi ścieżkami do Kazimierza. Wbrew pozorom nie były one takie łatwe, ale na szczęście nie poddaliśmy się. Po wyczerpującej drodze wszyscy od razu zasiedli obok rozpalonego ogniska.

W środę 12 września klasy 1LCa i 1LCb wraz z paniami: Dorotą Włodarczyk, Moniką Karetą, Bożeną Pionką i Kamillą Brodzik pojechały na pierwszą wspólną wycieczkę do „Królewskich Źródeł". Kiedy dotarliśmy na miejsce, pani leśnik podczas spaceru opowiedziała nam o roślinności Puszczy Kozienickiej oraz o żyjących w niej zwierzętach. Następnie spędziliśmy miło czas przy ognisku. Na koniec nasza szkolna pani pedagog poprowadziła różne zabawy integracyjne przy muzyce, między innymi wspólne odtańczenie „belgijki", które na pewno zapadnie wszystkim w pamięć.